Маріупольська спеціальна загальноосвітня школа №37
Донецької обласної ради


Главная | Регистрация | Вход
П`ятниця, 22.11.2024, 00:51
Приветствую Вас Гість | RSS
Меню сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Block title

Реабілітаційно – корекційна робота

Для здійснення корекції порушень фізичного та психічного розвитку дітей з особливими освітніми потребами проводиться відповідна корекційно-розвиткова робота, яка передбача вирішення специфічних завдань, зумовлених особливостями психофізичного розвитку учнів. 

Корекційно-розвивальна робота спрямована на розвиток мовлення, корекцію пізнавальної діяльності, фізичний розвиток, формування просторового, соціально-побутового орієнтування учнів, створення передумов для соціальної реабілітації та інтеграції, розвиток самостійності та життєво важливих компетентностей дітей. 

Зміст корекційно-розвиткових програм реалізується через навчальні предмети та заняття: розвиток мовлення, ритміка, лікувальна фізкультура, соціально-побутове орієнтування.

Опанування програмного матеріалу з соціально-побутового орієнтування дає стартові можливості вихованцям школи-інтернату для організації власного побуту, самостійного життя шляхом формування у них відповідних знань та практичних умінь, навичок життєвої та соціальної компетенції. 

Порушення моторики у розумово відсталих учнів накладає негативні відбитки на фізичний розвиток і позначається на соціалізації особистості. Заняття з ритміки спрямовані не тільки на розвиток загальної моторики, а й на створення умов для виникнення позитивних емоцій і підвищення життєвого тонусу, на розвиток мовленнєвої моторики, регуляцію нервовіх процесів. Використання рухових вправ підвищує зацікавленість, активність, емоційне сприйняття музики, сприяє розвитку відчуття ритму і темпу, рухової пам’яті, корекції психомоторної діяльності. 

Для вирішення лікувальних та реабілітаційних завдань в школі проводяться заняття з лікувальної фізкультури. Уроки з ЛФК будуються на принципах спільної творчості педагога та дитини, мотивації навчання, стимулювання до досягнення мети. Робота вчителів спрямована на те, щоб діти самі прагнули подолати свої недоліки, помагали один одному, підтримували у колективі дух успіху, терпимості, співчуття взаємоповаги.

 З перших днів перебування дитини в спеціальній школі здійснюється комплексне психолого-педагогічне і медичне обстеження кожної дитини. Складається картотека основних та супутних захворювань з рекомендаціями лікарів, які заносяться в аркуші здоров’я  на кожного учня, ведуться індивідуальні карти соціально-педагогічного і психологічного супроводу учнів, психологічні картки і соціально-педагогічні паспорти. Вчителі-дефектологи і практичний психолог визначають рівень пізнавальної активності і стан чуттєвої сфери, створюють програму когнітивного розвитку кожного учня, перспективи та умови якісної корекції первинних і вторинних відхилень, готують базу до подальшого і успішного навчання. Вчителі-логопеди обстежують стан артикуляційного апарату, фонетико-фонематичну систему, стан лексики та граматичної будови, стан усного мовлення, рівень комунікативної компетентності.

Підсумки обстеження спеціалісти заносять в індивідуальні картки психолого-педагогічного супроводу, щоденники психолого-педагогічних спостережень, картки мовленєвого розвитку. За результатами обстеження на початку та на прикінці кожного навчального року проводяться шкільні медико-психолого-педагогічні консиліуми.

Контроль стану проведення корекційно – відновлювальної роботи у школі – інтернаті  дає змогу одержати об’єктивну характеристику результативності налагодженої системи корекційного впливу на психо – фізичний розвиток   дітей. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Поради від логопеда. Корекційно - розвивальні вправи.
 
 
 

Поради батькам

Рекомендації щодо формування мовлення

Пальчикові ігри

Ігри для розвитку мовлення

Пам'ятка при заїканні

 
 

 

 
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Гаряча лінія
Пов’язане зображення
Архів записів
Healthy Schools

Copyright MyCorp © 2024 |